Kan een SEO bedrijf pagina één garanderen?

Vaak wordt er gevraagd hoe er te garanderen valt dat een website binnen zes maanden na het lanceren van de SEO-campagne in de top 10 van Google komt. Zelfs al is de klant bereid alles te betalen wat het kost om het te laten gebeuren, dan is er nog altijd niet de garantie dat het geld de moeite waard is. Op zo’n moment moeten wij eerlijk zijn en aangeven dat wij het verzoek niet kunnen garanderen. Op basis van ervaring weten wij dat vrijwel elke site na 6 maanden van optimalisatie de goede richting in moet gaan. Het is alleen nooit te garanderen. Er zijn te veel variabelen in het spel die we niet kunnen controleren om een ​​dergelijke belofte te maken.

Google SEO richtlijnen

Google beschrijft het zelfs in hun SEO-startersgids met richtlijnen voor webmasters. Niemand kan een pagina één op Google garanderen. Pas op voor SEO bedrijven die claimen dat ze stijgingen garanderen, beweren een 'speciale relatie' met Google te hebben door aan te geven dat ze een Google partner zijn, dit zorgt voor verwarring. Een Google partner kwalificatie is gekoppeld aan Adwords en niet aan SEO. Er zijn geen SEO bedrijven die prioriteiten hebben.

200 SEO factoren

Er zijn zo’n 200 classificatie factoren die het Google-algoritme gebruikt om te bepalen waar een pagina van een website in de SERP's komt. Hoewel we veel van die factoren kennen en begrijpen, zijn er veel dingen waarvan we niet weten hoeveel relevantie er aan wordt gegeven. Het zijn vaak de sites die proberen om van SEO een getallenspel te maken (X-koppelingen van X-sites met X-trefwoorden en ik kom bovenaan pagina 1!) Dit zijn ongeoorloofde werkzaamheden en worden vaak bestraft met een penalty.

Geen gegarandeerd SEO-plan

Net zoals geen enkel SEO-bedrijf SEO-resultaten kan garanderen, is er geen gegarandeerd SEO-plan dat automatisch resulteert in een boost in de zoekmachine en een bezoekers sprong. Elke website is uniek, met verschillende troeven, problemen en online marketingdoelen. Hoewel veel tactieken voor vrijwel elke site over de hele linie werken, varieert de manier waarop die campagnes worden geïmplementeerd van site tot site. Wat voor de ene site werkte, werkt mogelijk niet voor een andere; zelfs als ze in dezelfde branche opereren! Dat is waarom het zo belangrijk is om acties van concurrenten, je SEO niet te laten dicteren. Een SEO-copycat zijn, is geen garantie voor SEO-succes. Op een gegeven moment moet je dingen beter en anders doen dan je concurrentie als je wilt dat jouw website ze overtreft.

Telkens wanneer je een SEO-consultant of een bedrijf ziet dat "gegarandeerde SEO" belooft, is dit waarschijnlijk een goede indicatie dat ze geen idee hebben. Zie het op deze manier: Je reclamebureau kan een commercial maken die allerlei prijzen wint, maar er is geen garantie dat je verkopen met 50% zullen stijgen. Waarom zou je jouw SEO aan verschillende verwachtingen houden? Lees ook eens het artikel 'Heb je een SEO nodig?' van Google als je wilt weten wat ze hier zelf over denken.

SEOlab streeft naar kwaliteit over kwantiteit. Zelfs al is plek één niet te garanderen, gaan onze SEO specialisten voor het beste resultaten. Wij helpen je bij het bereiken van de beste posities.

Imre Bernath
Imre Bernath
De natuurlijke zoekresultaten worden door mensen meer vertrouwd dan de advertenties.
Interesse?
Ben je benieuwd hoe SEOlab jouw bedrijf kan helpen naar een betere vindbaarheid of goed geoptimaliseerde website? Neem via onderstaand formulier contact op en we nemen z.s.m. contact op!
Zeg Hallo.
Kingsfordweg 151, 1043 GR Amsterdam