Linkbuilding zorgt voor SEO succes

Zoekmachine optimalisatie is geen gemakkelijke klus. Het is niet zoals andere online marketing strategieën waarmee de resultaten al snel te zien zijn. In plaats daarvan is SEO een marketingstrategie die alleen succesvol is als er op lange termijn aan wordt gewerkt. Hoewel SEO in de loop der jaren zeker is veranderd is één ding constant gebleven, inkomende links naar je website. Maar niet zomaar links, alleen relevante links van hoge kwaliteit. Als je je organische zoekverkeer wilt vergroten dan moet je ook aan linkbuilding werken.

SEO in twee fasen

SEO kan worden onderverdeeld in twee fasen. De eerste fase is technische en on-site website optimalisatie. Dit is wanneer je een website pagina voor pagina analyseert en verbetert. Keyword onderzoek uitvoert om erachter te komen hoe mensen zoeken naar wat je te bieden hebt en deze keywords in de pagina-inhoud, in de metatags, content en sitestructuur verwerkt. Hoewel het zeker zal helpen en een website sterker maakt, is het slechts een onderdeel van het SEO-proces. Om SEO succes te behalen is linkbuilding nodig. Linkbuilding is een continu proces en nooit ‘klaar’.

Linkbuilding is handwerk

Even snel een zak met geld op tafel leggen aan een bedrijf en er een X aantal links voor terug krijgen is al lang voorbij. Dat deze bedrijven nog bestaan is een raadsel, ze mailen bedrijven nog steeds met de mooiste links in de aanbieding. Ons advies blijf ervan uit de buurt. In plaats daarvan is linkbuilding een handmatig proces dat uitgevoerd moet worden door iemand die het bedrijf, de website en de doelgroep begrijpt om te bepalen of een link het waard is om te hebben.

Alleen kwalitatieve links

Goede kwalitatieve links naar je website geven de zoekmachines vertrouwen en zijn een onderdeel van het algoritme voor het rangschikken van zoekopdrachten. Hoe meer kwaliteit websites naar jou linken, hoe je eerder je als kwaliteit website wordt gezien. Het is belangrijk dat de groei van je inkomende links natuurlijk verloopt. Voor SEO is het belangrijk dat je actief bent en blogt, persmededelingen verstuurt en artikelen deelt in sociale netwerken.

Voor het uitvoeren van een succesvolle linkbuilding campagne moet je investeren in tools die je werk veel gemakkelijker kunnen maken. Je wilt het linkprofiel kunnen checken van je concurrenten, sites in de branche en sites die relevant zijn ​​voor je zoekwoorden. Om deze informatie te krijgen, moet je investeren in een backlink checker-tool zoals Open Site Explorer, Ahrefs of Majestic.

Gemakkelijke links

Handmatige linkbuilding bemachtigen kost tijd en is soms niet eenvoudig, maar vergeet niet te profiteren van het "laag handend fruit". Stel Google Alerts in voor je merk, belangrijke teamleden, producten, enz. En wanneer ze worden vermeld op het web, vraag dan om een ​​link als die er nog niet is. Andere gemakkelijke links zijn bijvoorbeeld partner websites en sponsoring. Linkbuilding start en stopt niet. Je moet altijd op zoek zijn naar nieuwe links. Als je bijvoorbeeld op een vakbeurs staat, moet je ervoor zorgen dat je vermeldt wordt op de website van de beurs een link naar je site.

De meest voorkomende reden waarom websites in de loop van de tijd geleidelijke dalen in de zoekresultaten, is dat ze stoppen met de inspanningen om links te verzamelen. Een linkbuilding strategie is van essentieel belang en SEOlab kan jou helpen met het behalen van jouw doelen. Voor meer informatie kan je contact opnemen met één van onze SEO-specialisten.

Imre Bernath
Imre Bernath
De natuurlijke zoekresultaten worden door mensen meer vertrouwd dan de advertenties.
Interesse?
Ben je benieuwd hoe SEOlab jouw bedrijf kan helpen naar een betere vindbaarheid of goed geoptimaliseerde website? Neem via onderstaand formulier contact op en we nemen z.s.m. contact op!
SEO & Online Marketing bureau
Zeg Hallo.
Kingsfordweg 151, 1043 GR Amsterdam
© 2019 SEOlab Amsterdam • Privacyverklaring