Slechte Online marketing strategie 4 voorbeelden

Er zijn veel verschillende (online) marketing technieken, sommigen bestaan ​​al tientallen jaren (en werken nog steeds), anderen zijn nieuw en zeggen dat ze werken. Je moet hier zorgvuldig mee om gaan. Er zijn ook technieken die je bedrijf kunnen schaden. Als je met een 'Online marketing expert' in gesprek bent die onderstaande technieken adviseert doe dan geen zaken met ze, want de kans is groot dat ook zij verkeerde online marketingpraktijken gebruiken. Deze slechte technieken gaan we het hieronder verder op in.

Volgers kopen op social media

Het is nog steeds mogelijk om volgers te kopen voor social media kanalen zoals Facebook en Instagram. Het ziet er indrukwekkend uit als je heel veel volgers hebt alleen als iemand je wil gaan volgen en simpel op de volgers tab klikt en kijkt naar de accounts en ziet dat ze fake zijn dan haken ze af en zullen ze je niet meer bezoeken. Dit komt niet ten goede aan je online reputatie. De social media kanalen willen ook dat hun accounts echt zijn dus het kan zelfs gebeuren dat je wordt verwijderd.

Smeken om conversies

Advertenties, Call to actions, allemaal uittingen die smeken om ergens op te klikken met als doel verkopen te vergroten. Niet meer doen in 2019, focus je op het verbeteren van de gebruikerservaring en op goede content. Als je website vol staat met advertenties en call to actions zal dit als spam worden gezien en het levert een hoog bouncepercentage op en lagere posities.

Snelle resultaten

Als je op zoekt gaat naar een online marketing bureau dan zijn de verwachtingen hoog gespannen omdat je snel hogere posities, betere conversies en meer verkoop wilt hebben. Om de opdracht binnen te halen wordt er wel eens beloofd dat dit ook snel geregeld kan worden. Wat je moet beseffen is dat met online marketing en vooral met SEO geduld moet hebben. Het algoritme van Google is complex en het doel moet niet zijn het achterna gaan van hoge posities, maar het behalen van meer conversies door het verbeteren van de mobiele gebruikerservaring. Je moet minimaal 4 tot 6 maanden geduld hebben om met een online marketingstrategie resultaten te zien. Daarna zullen de resultaten groeien. Dus geduld is de sleutel.

Niet up to date

Tijdens de eerste 6 maanden van je marketingstrategie kunnen er al veel dingen veranderen. Google werkt zijn algoritmen voortdurend bij om de zoekresultaten zo natuurlijker mogelijk te maken, zodat de gebruikers te zien krijgen waar ze naar op zoek zijn. Als je bij het verkeerde online marketing bureau zit wat niet op de hoogte is van alle updates dan zijn de inspanningen zonde van tijd. Het up to date zijn van alle laatste ontwikkelingen is dus noodzakelijk. Een simpele manier om te kijken of de kennis van je gesprekspartner up to date is zelf te kijken naar de laatste Google updates, die hebben allemaal namen en vragen waar ze over gaan. Elke grote Google update heeft ergens effect op, vraag ernaar.

Tenslotte

Als bedrijf wil je online gezien worden en klanten wilt aan te trekken dan heb je Online marketing nodig om je product of dienst te promoten en potentiële klanten naar je website / webwinkel te brengen. Als je het beste wilt halen uit je marketingstrategie laat je dan niet verleiden door nep 'marketing-experts' met mooie praatjes en beperkte kennis. Als je een succesvolle marketingstrategie wilt uitrollen dan moet je gaan werken met een Online marketing bureau waar mensen werken die er helemaal voor gaan en begrijpen wat jij doet en wilt bereiken en dat ze de mouwen opstropen om dit succes samen te behalen.

Imre Bernath
Imre Bernath
De natuurlijke zoekresultaten worden door mensen meer vertrouwd dan de advertenties.
Interesse?
Ben je benieuwd hoe SEOlab jouw bedrijf kan helpen naar een betere vindbaarheid of goed geoptimaliseerde website? Neem via onderstaand formulier contact op en we nemen z.s.m. contact op!
SEO & Online marketing bureau
Zeg Hallo.
Kingsfordweg 151, 1043 GR Amsterdam
© 2019 SEOlab Amsterdam • Privacyverklaring