4 redenen waarom mobiele optimalisatie belangrijk is voor je website

Het is belangrijk dat je website goed geoptimaliseerd is voor alle mobiele apparaten. Bekijk 4 redenen waarom mobiele optimalisatie.

Imre Bernáth
24/3/2024
Laatste update

Meer artikelen van Imre

Steeds meer mensen gebruiken hun smartphone om te browsen op het internet, of ze nu thuis, op kantoor of onderweg zijn. Het is dus belangrijk dat je website goed geoptimaliseerd is voor alle mobiele apparaten.

Er zijn nog ondernemers die denken dat hun doelgroep de mobiel niet gebruikt als je hun bedrijf zoeken en de kosten van het optimaliseren van hun site voor mobiel niet waard is.

Inhoud

Het tegendeel is waar, mensen gebruiken hun smartphones terwijl ze thuis tv kijken en zelfs terwijl ze achter de computer zitten. Multitasken en verschillende apparaten tegelijkertijd gebruiken is de tijd van nu. Dus onderschat dit niet en besteed aandacht aan mobiele website optimalisatie. Het is de investering zeker waard. Hierbij geven we je 4 redenen waarom mobiele optimalisatie super belangrijk is voor je website.

1. Verhoog toegankelijkheid en gebruikerservaring

Als potentiële klanten je website bezoeken op hun mobiele apparaten, dan moet deze snel te vinden zijn en snel en gemakkelijk kunnen openen. Hij moet eenvoudig te lezen en te navigeren zijn. De mobiele technologie wordt steeds beter, zorg dat je up to date bent en dat je weet wat er mogelijk is. Laat je goed informeren door een specialist. Hier bij SEOlab zien we nog steeds smoezelige logo's en iconen terwijl het SVG bestandsformaat al wat jaren mogelijk is en zorgt voor haarscherpe afbeeldingen.

2. Bied gemak

Het is heel frustrerend wanneer je een website op je mobiel oproept een eeuwigheid duurt om te laden, veel te kleine letters heeft en lastig is om te navigeren. De kans is dan groot dat de bezoeker je mobiele website verlaat en naar de mobiel geoptimaliseerde site van een concurrent gaat. Een mobiele site moet in minder dan 2 seconden laden. Als het te lang duurt, zullen je potentiële klanten hun aanvraag of aankoop ergens anders doen. Dus zorg ervoor dat de mobiele gebruiker geen frustraties ervaart als ze je responsive mobiele website bezoekt.

3. Verbeter je rankings

Wist je dat websites die voor mobiel geoptimaliseerd zijn beter scoren dan websites die dat niet zijn? Dat is juist. Google waardeert een goed geoptimaliseerde website voor de mobiel beter dan er één die dat niet in. Dus ook als je er meer gebruikers via een desktop of laptop je website bezoeken verdwijnt je website uit de zoekresultaten, omdat je site niet is geoptimaliseerd voor mobiel. Dus laat je website optimaliseren om de zichtbaarheid op alle apparaten te vergroten. Bekijk met de mobielvriendelijke test van Google of je webpagina geschikt voor mobiele apparaten?

5. Meer kans op leads

Als je website moeilijk te gebruiken is op mobiele apparaten, loop je leads mis. Wanneer iemand je site bezoekt met een mobiel apparaat, moeten je belangrijkste boodschap direct zichtbaar zijn. De mobiele gebruikers moeten gemakkelijk Call to Action herkennen en gebruiken. Zonder mobiele optimalisatie mis je potentiële klanten en dit is niet goed voor je bedrijf.